Jak uspět ve virtuálnu
Dnešní podnikatel už stěží obstojí, vyvolává-li své upoutávky někde na rynku podobně jako z minulosti známý Phineas Taylor Barnum. Dnešní podnikatel už si musí počínat daleko sofistikovaněji. Vlastně tak trochu doslova jako chytrá horákyně.
Proč zrovna jako chytrá horákyně, ptáte se? Odpověď je jednoduchá.
Chce-li takový podnikatel obstát mezi často až příliš silnou konkurencí, musí totiž co nejblíže lidem, svým potenciálním klientům, musí v nejlepším případě proniknout až do jejich příbytků či na jejich pracoviště. Ovšem zároveň by se jim tam neměl vlezle vtírat osobně, protože by si jednak nohy uběhal a přesto to nestihnul, a jednak by byl často považován za nežádoucího podomního prodejce, jakému se u nás dveře dokořán neotevírají.
Musí oslovit co nejvíce lidí, zároveň by však ve svém snažení neměl obtěžovat ty, kteří o jeho služby zájem nemají. A zkuste si odhadnout, u kterých z dveří, jež se člověku připletou do cesty, zaklepat a u kterých nikoliv!
Ke svým klientům by se měl také dostávat ve chvíli, kdy si to tito právě přejí, k někomu ve dne a k jinému v noci a k někomu neupřesněno kde mezi těmito protipóly. Jenže zkuste odhadnout, kdy jste tu či onde právě zváni!
A těch přání, co takoví zhýčkaní zákazníci nejednou mají! Jak jsou tato rovněž nejednou podobna zmíněné pohádce od Boženy Němcové! Jeden by v přeneseném smyslu slova pomalu chtěl, aby měli hřebci hříbata, jiný by si přál, aby na vrchu rostly ryby, někdo chce to nejbystřejší, nejsladší a nejbohatší, aniž by pořádně věděl, co to vůbec je.
Jak jenom se v tom vyznat? Jak jenom učinit, aby se člověk ocitl právě tam, kde se ocitnout má, aby nabízel to pravé těm pravým a současně aby oslovil i ty, kdo dnes zájem sice nemají, ale zítra či napřesrok dost možná změní názor?
Toť oříšek, který jenom tak někdo nerozlouskne. Na to je zapotřebí někoho, kdo umí, někoho jako třeba . Někoho, díky němuž se slovy kněžny Libuše vaše sláva bude snad i přímo hvězd dotýkat.
Někoho, kdo vás učiní známějšími, než byl a vlastně dosud je onen starý známý Barnum. A to jenom a pouze v tom dobrém smyslu slova.